2015. március 11., szerda

Munkahelyváltás

Még januárban beadtam a jelentkezésemet egy álláshirdetésre a kórházba. Azt hittem, hogy nem lett belőle semmi, mert hetekig nem hallottam felőlük, de mindig elfelejtem, hogy az angol bürokrácia iszonyúan lassú. Március 4-ére hívtak be állásinterjúra, amikor már másik hirdetéseket nézegettem.
Tesztet kellett kitölteni, ami miatt úgy éreztem magam, mintha az általános iskola 2. osztályában lennék. Nem vicc. Mr. White napi négy pohár folyadékot ivott meg, a pohár 150 ml. Mennyi volt az összes bevitt folyadék? Ha az első napon 7 és 1/4 órát dolgoztam, a másodikon 9 és 1/2 órát, a harmadikon pedig 6 és 1/4 órát, akkor mennyit kell beírnom a jelenléti ívre? Most komolyan? Ráadásul feleletválasztós teszt volt, tehát még nem is kellett nagyon túráztatnom az agyam, csak a négy megadott válaszból ki kellett választanom a jót. Utána két nagyon kedves nő elbeszélgetett velem és feltett pár kicsit jobban szakmába vágó kérdést, de azok is olyanok voltak, hogy ha valaki csak pár hónapot is dolgozott az egészségügyben, az meg tudja válaszolni őket gondolkodás nélkül. Mit csinálok a betegekről készített jegyzeteimmel a műszak végén? Hazavihetem őket? Persze, hogy nem. Bizalmas adat, adatbiztonság, stb. Mi a fontossági sorrend, ha szól a vészhívó az egyik szobából, valaki más pedig teát akar tőlem. Szerintem ehhez se kell diploma, hogy valaki kitalálja... Szóval kedélyesen elcsevegtünk vagy tíz percig, aztán közölték, hogy van-e valami kérdésem, mert fel vagyok véve. Úgy meglepődtem, hogy semmi nem jutott hirtelen az eszembe. Nem számítottam rá, azt hittem, hogy majd megint ülnek rajta egy pár hétig, aztán majd értesítenek, ők meg a banki adataimat akarták azonnal, ahová a fizetésemet küldhetik, meg kitöltettek velem egy rakat papírt a felvételihez. Szóval se köpni, se nyelni nem tudtam. De mindegy, most már túl vagyok rajta. Pár hétig még nyugtom lesz, mert csak április közepén kezdődnek el a kötelező képzések, amiket végig kell járni először, hogy dolgozhassak, és majd csak utána beszélhetünk a beosztásomról. Addig maradok a régi helyemen, de már alig várom, hogy leléphessek. Az elmúlt másfél évben nagyon sokat változott a hely és sajnos nem előnyére...