Ricsi fiam 16 éves lett, az itteni törvények szerint felnőtt... Félig-meddig. Hivatalosan csak 18 évesen lesz az, de 16 év a korhatára majdnem mindennek. Lehet bankkártyája, számlája, vége az iskolaköteles kornak, ha házasodni akarna, megtehetné... Szóval sokmindennek a kezdete a 16. életév. Többek között a borotválkozásé is. :))) Nem boldog, de kénytelen belátni, hogy ha nem is minden nap, de legalább két-három naponta borotválkoznia kell már, úgyhogy kapott szülinapjára a csokitortához egy elektromos borotvát is a többi ajándéka mellé, azzal gyorsabban megy a dolog, még öltözködés közben is meg tudja oldani a dolgot suli előtt.



Közben új szemüveg is készült az egész családnak. Érdekes módon apa-fia szemüvege tökéletesre sikerült, pedig kettőt is kapott mindegyik, nekem csak egyet csináltattunk, de valahogy nem akar összejönni a dolog. Először nagyon fura volt, torzított, nem tudtam megszokni. Észrevettem, hogy a lencse alsó részével jól látok, de a közepén, ahol kellene, nem. Irány vissza a Specsavers. Állítgatták, csodálkoztak, hogy valami miatt nem ott van a szemem fókuszpontja, ahol a lencséé. Kérik vissza, hívnak, ha kész. Pár nap múlva jött a telefon, mehetek érte. Ezerszer jobb lett, de még mindig nem tökéletes, de ez már megszokható. Majd alakul, mondták. Pár nap múlva döbbentem rá, hogy fényre sötétedő lencséért fizettem, az enyém viszont nem az, csak sima. Irány újra vissza. Sűrű elnézések, nem is értik, hogy történhetett, újragyártják, hívnak, ha kész. Hívtak lassan másfél hete, hogy kész, én meg nem tudok lemenni a belvárosba, mert folyamatosan éjszakás voltam, a kolléganőm szabadságon van. Majd talán holnap...
Egyébként szeretem az itteni kedvezményeket. Matekozzunk egy kicsit. 5 db 80 fontos szemüvegkeret (kettő a fiamnak, kettő a férjemnek, egy nekem), hozzátartozó lencsék, 40 font a fényre sötétedő réteg az enyémre, 34 font Laci egyik lencséjének vékonyítása, hogy ne legyen a mínusz 6-os háromszor olyan vastag, mint a másik, ami csak mínusz 2-es, 3 db 20 fontos szemvizsgálat, ezért az egészért 100 fontot fizettünk. A Working Tax Credit miatt a szemvizsgálat ingyenes, Ricsi 18 éves koráig egyébként is ingyen kapja a szemüveget, mint ahogy gyógyszert és sok minden mást is, Laci 80 fontos szemüvegére járt egy csomó kedvezvény, mert az egyik fele mínusz 6-os, a másikat ingyen kapta, én pedig szintén kaptam az enyémből kedvezményt, plusz az ingyen másik szemüveget nem kértem, így a fényre sötétedő rétegért nem kellett fizetni. Mindezt a Working Tax Credit miatt. Úgyhogy most aztán szemüveggel el vagyunk látva egy darabig. :)

Aktívan munkát keresek közben. Kicsit elegem volt a helyből, ahol dolgozom, szeretnék visszamenni a kórházba. De lehet, hogy valami teljesen mást kéne csinálnom, valamit, ami nem az egészségügy... Mindegy, majd meglátjuk. Most egyelőre állásinterjúra megyek március 4-én, aztán majd kiderül, mi lesz belőle.