Még az ünnepek előtt bementünk a belvárosba vásárolni ketten a fiammal, és belefutottunk valamibe, amit már régóta szerettem volna látni, csak otthon nem igazán volt rá lehetőség. A reklámokból ismert Coca-Cola kamionnal találkoztunk. Szép hangulatcsináló volt, tetszett nekem is, Ricsinek is.


Karácsony előtt pár nappal kezdtek beszállingózni a karácsonyi képeslapok is, itteni barátoktól, ismerősöktől, kollégáktól. Tele volt velük a konyha és a nappali közötti átadóablak párkánya, volt vagy harminc darab.
Karácsonyi lapgyűjtemény
Meg sem tudom mondani egyébként, hogy mikor volt az utolsó karácsony, amit együtt tudtunk tölteni. Hol én dolgoztam, hol Laci, hol mindketten. Ajándékbontás is volt már 22-én, amikor a fiam még kicsi volt, mert az volt az egyetlen olyan karácsonyhoz közeli nap, amikor mindketten otthon voltunk. Úgyhogy most egész furcsának éreztük, hogy egyikünknek sem kellett dolgozni. Itt ugyanis december 25 a nagyobb nap, akkor bontanak ajándékot, akkor van a karácsonyi vacsora, nem pedig Szenteste, mint nálunk. Így aztán könnyen megegyeztünk az angol kolléganőkkel. Ők dolgoznak 24-én, a más nemzetiségűek pedig 25-én, mindenki boldog és a meló is meglesz.
Természetesen a hagyományos rántott pulykamell, rizs, zöldségköret, majonézes krumplisaláta nem maradhatott el, de rántott halat senki nem akart, nem úgy, mint otthon. Nem csodálom. Ha végigsétálok a vásárlóutcában, akkor egymás után jönnek az üzletek. Zöldséges, hentes, pék, halas. Tengerpart, legalább negyven különbözőfélét árul, meg rákokat, polipot, kagylót, mind friss, helyi fogás. Szóval minden héten eszünk halat, valahogy karácsonykor senki nem tartott rá igényt, nem is értem, hogy miért...
Szóval a két pasit rászabadítottam a karácsonyfára, én meg a kanapéról irányítottam őket. Én nagyon élveztem, nem tudom, hogy ők is így vannak-e vele. :)

De azért végül csak elkészültünk mindennel. Nem akartak a konyhában enni, azt mondták, hogy inkább leülnek a földre a dohányzóasztal köré, úgyhogy bevittük a szobából a nappaliba a kis asztalkát is, ami az éjjeliszekrényemként funkcionál jelenleg, hogy legyen mire tenni a tálakat és úgy terítettünk meg.

A bejglit már nem is tudtam megcsinálni, mert a hatlapos már előző nap elkészült, hogy puhulni tudjon, mandulás holdacskákat is csináltam már két nappal előbb, de aztán az egyik ismerős házaspár, Krisztiék, beállítottak egy hatalmas tortával, úgyhogy egy kissé sok lett volna az édességből. Így aztán nálunk szilveszterkor volt bejgli, nem karácsonykor.
Mindenki nagyon örült az ajándékának, a fiam legnagyobb meglepetésére még anyutól is kapott otthonról, pedig meg volt róla győződve, hogy neki semmi nem lesz a fa alatt. Ugyanis új processzort kért a számítógépébe, ami már pár nappal az ünnepek előtt belekerült és egy nagy rakás pénzbe került, szóval nem hitte, hogy még azon kívül is lesz valami. Pedig nem tudtam volna megtenni úgysem, hogy mi bontogatjuk az ajándékokat a férjemmel, ő meg csak ül és néz minket, akármilyen drága is volt az a processzor.
És a tájkép csata után. :))

Összességében jó volt, na. Jövőre még jobbat!
Boldog Új Évet mindenkinek!