Ezt mondta Könyves Kálmán (valójában nem, mert ő a strigákról beszélt, amik vámpírszerű lények, de igazából mindegy), de mi van a szellemekkel? A mindenféle spirituális lényekkel és jelenségekkel. Nem igazán hiszek bennük, pedig ez Anglia, ahol minden magára valamit is adó családnak van legalább egy szelleme, de minimum minden falura jut egy szellemjárta régi ház. Most azonban olyan valami történt velem, amit józan ésszel nem tudok megmagyarázni és azt hiszem, hogy ilyenkor kezdenek a dolgok izgalmasra fordulni. Ha nem én vagyok ott, hogy a saját szememmel lássam, hanem úgy mesélik, akkor biztos, hogy nem hiszem el...
Az otthonban, ahol dolgozom, jelenleg három haldoklónk is van, úgyhogy az utolsó éjszakás műszakomat a szabim előtt amolyan ingajáratban töltöttem a három szoba között. Egy hétig leszek itthon, szerintem egyikük sem lesz már ott, amikor visszamegyek, mindhárman nagyon rossz állapotban vannak már, de talán Betty áll a legközelebb a nagy úthoz. Ő az egyik legrégebbi betegünk, egy éve került hozzánk, hogy talpra állítsuk egy kórházi ellátás után, de annyira leromlott az állapota, hogy nem tudtuk hazaengedni. A hozzátartozói pedig hoztak be neki pár személyes holmit, hogy jobban érezze magát.
Bementem a szobájába éjjel, de mivel az arca a fal felé volt fordulva, ezért kénytelen voltam teljesen odamenni az ágy mellé és kicsit föléhajolva figyelni egy darabig, hogy lélegzik-e még. Nem sokkal előtte ivott pár kortyot, és mivel úgy tűnt, alszik, gondoltam hagyom, hadd pihenjen. És akkor egyszer csak nem vett levegőt többet... Álltam egy ideig, figyeltem, mert előfordul, hogy ennyire a vége felé már akadozva mennek a dolgok, de teltek a másodpercek és nem történt semmi. Közben lassan eljutott az agyamig, hogy elkezdődött valami kerregés, amit egyszerűen nem tudtam hová tenni. Körülnéztem a szobában, hogy mi lehet a zaj és honnét jöhet, de nem láttam semmit (a legjobb az egészben, hogy ez két napja volt, de még most is tiszta libabőr vagyok, ahogy elkezdtem leírni, az összes szőrszál égnek áll a karomon), amíg meg nem láttam a faliórát, az is egyike volt az ő dolgainak. Betty nagyon szereti, nem igazán tudta elmondani már, hogy miért, de nagyon kellett vigyáznunk arra az órára. Amikor a szobáját festették és le kellett vennünk, addig cirkuszolt, szabályosan hisztizett, mint egy kisgyerek, amíg vissza nem akasztottuk a még nedves falra, mert csak akkor volt hajlandó megnyugodni. Lehet, hogy valami családi örökség, ajándék, soha nem fogjuk megtudni. És az az óra a falon, abban a pillanatban, ahogy Betty nem vett levegőt többet, teljesen meghülyült. A két mutatója körbe-körbe rohant a számlapon, azt a kerregést hallottam meg. Ott álltam az órával szemben és legalább harminc másodpercig tátott szájjal bámultam, hogy ennek meg mi a fene baja van, amikor Betty egyszer csak nagyot nyögött és újra elkezdett lélegezni. Ebben nem is volna semmi fura, előfordul. De az óra abban a pillanatban, hogy Betty újra lélegzett, megállt. A mutatók visszaigazodtak a normális időre és ha nem álltam volna ott és nem nézem végig, hogy mi zajlott le abban a kb 45 másodpercben, akkor nem is látszott volna, hogy bármi különleges dolog történt....
Márpedig valami történt, csak nem tudom, mi...