Dühös vagyok. Végre felkerültek a júliusi utazási időpontok a srác oldalára, akivel utazni akartunk. Szeptemberben kértem tőle árajánlatot, akkor a 30ezer alapdíjon felül (Budapest-London) plusz 20ezret kért Torquay-ig. Most, hogy felkerültek a dátumok, váltottunk még pár emailt, kérdeztem ezt-azt, ő válaszolt, megbeszéltük az utat, kitöltöttem a jelentkezési lapokat nekem és a barátnőmnek is, elküldtem, erre a következő üzenetben közölte, hogy elnézést, elnézte a plusz díjat, nem húsz, hanem harmincegyezer...
Felszaladt bennem a pumpa. Megírtam, hogy már bocsánat, száz forintot, vagy akár egy-két ezrest is elnézhet az ember, főleg, ha kb. összegről van szó. De azért tizenegyezer forint jócskán túllépi a "bocsánat, elnéztem" kategóriát! Ő mentegetőzött, hogy 200 mérföldet mutatott a gépe, azért húsz, mikor az 310 km körül van, úgyhogy 31000, nem vette észre, hogy mérföld... Lemondtam. Nem azért, mert több lett. Hanem azért, mert évek óta csinálja, ne mondja nekem, hogy összekeverte a mérföldet a kilométerrel. Ráadásul simán megvárta, amíg mindent lebeszélünk, lefoglalom a helyeket, megcsinálok mindent, amikor bedobta, hogy bocsi, elnéztem. Pedig akkor már nem jött elő az ár, tehát nem arról van szó, hogy én szóltam, ő rájött, hogy nem jó. Ő ezt megnézte, tudta, hogy mit mondott, de várt vele addig, amíg lefoglalom. Hát nem.

Az ismerősünk már korábban is mondta, hogy menjünk repülővel, a RyanAir megy Pestről Bristolba, oda meg eljönnek értünk kocsival. Csak hát jó lett volna vinni a csomagokat, amit meg tudtunk volna tenni az autóban, de úgy döntöttünk, hogy akkor marad a repülő. 23ezer a jegy, 8500 egy 15 kilós csomag, plusz a kézipoggyász. Ennyit viszünk akkor első körben, ketten 30 kilót. A férjem és a gyerek meg majd jönnek szeptemberben, legalábbis remélem, hogy addigra sikerül összeszednünk magunkat egy kicsit, hiszen Ricsinek el kell kezdeni az iskolát.
Utánanéztem az iskoláknak is közben. A hivatali, önkormányzati, állami honlapok sokkal kezelhetőbbek, átláthatóbbak, mint a magyarok, nekem legalábbis úgy tűnik. Torquay önkormányzati honlapján pillanatok alatt eligazodtam és meg is találtam a Secondary School-okat, tehát azt az iskolatípust, ahová a gyerekek nagy része 12-18 éves koráig jár.
Kettő olyan van, ami szimpatikus nekem. Az egyik a Torquay Academy, többek között azért, mert a kint ismerősünk lánya is oda jár, sőt szeptembertől valószínűleg a másik is, és egy magyar fiú is jár oda, aki egy évvel idősebb a fiamnál. Az iskola egyébként modern, majdnem vadonatúj. Szóval tetszik. A másik pedig a Westlands School. Tetszik a promó videója. :D Sok izgalmas dolgot csinálnak a tanulás mellett és szerintem egy gyereknek fontos, hogy élvezze az iskolába járást, ne pedig tehernek élje meg.

Na mindegy, majd meglátjuk. Most a legnagyobb gondom az, hogy el kell kezdenem csomagolni, hogy tudjam, pontosan mennyi is az a 15 kiló, amit a csomagba tehetek, és mi lesz az, amit fel kell adnunk valami futárszolgálattal.