Ricsi megkapta a meghívóját a Promra. Nem igazán tudom máshoz hasonlítani, mint otthon a szalagavató bál, ugyanaz a báli ruhás-öltönyös-nyakkendős esemény a végzősöknek, mint otthon.
Meghívásos alapon működik, csak az mehet el, akit az iskola érdemesnek talált rá, jelen esetben, mivel sokan nem szeretnek iskolába járni (el sem tudom képzelni, hogy ezt hogyan tehetik itt meg a gyerekek, otthon már az is nagy dolognak számított, ha az ember ellógott egy órát valami miatt), az kell, hogy 95 százalék felett legyen az iskolalátogatási index. Ezzel soha nem volt gond, Ricsié minden hathetes periódusban, amiben az iskola számol, 100 százalék, úgyhogy nem volt meglepetés. Az iskola kibérelte az egyik szálloda éttermét lent a parton, oda mennek majd. Kicsit pánikban vagyok, mert nem igazán tudjuk, hogy mit kell csinálni ilyenkor. Próbáltam a neten utána nézni, de amit találtam róla, az csak még jobban kiakasztatott, úgyhogy inkább hagytam a fenébe. A fórumokon a szülők az ötszámjegyű elköltött összegekről panaszkodtak - ami ugye minimum 10000 és nem forint, hanem font... O_O -, meg mindenféle bérelt limuzinokról meg közösen kifizetett partibuszokról beszéltek, ami a buliba vitte a gyerekeket... Hát nem tudom, hogy én ezt igazán értem-e. Azt hiszem, nem is akarom. Majd próbálok utánaérdeklődni a kollégáknál is, de én már most látom, hogy az öltöny a Marks&Spencerből tökéletesen meg fog felelni a szmoking helyett és limuzint sem fogunk foglalni a nagy napra, csak taxit... Arról nem is beszélve, hogy Ricsi is húzkodja a száját, nem igazán van kedve elmenni, merthogy nem kötelező. Egyik ismerősünk felajánlotta, hogy ha összeállnak ketten-hárman haverok, akkor elviszi őket a cabrióján, nyitott tetővel, meg minden. Hát nem tudom, majd meglátjuk, hogy alakul.
Elkészültek közben a hivatalos iskolai fotók is, szerintem jó lett. Amilyen furcsa volt először öltönyben-nyakkendőben látni, most már teljesen megszoktuk mi is, ő is. Még fociznak is benne a szünetekben. Nem is nagyon díjazzák a fekete cipők, de hát ez van. :))

Laci is iskolába jár, elkezdte az angol tanfolyamot a South Devon College-ban. Érdekesen indult, mert egy külföldiek számára tartott, kezdő szintű nyelvtanfolyamról van szó, amiről úgy jött haza az első alkalom után, hogy lógott füle-farka. Ugyanis olyan feladatok voltak, hogy kaptak egy fél oldalas levelet, hogy olvassák el és a szöveg alapján válaszoljanak a másik oldalon feltett 10-12 kérdésre. Na hát persze, hogy se ő, se a barátnőm anyukája, akivel egy csoportba járnak, hozzá sem tudott szagolni a dologhoz, ez nem igazán az alapok, ehhez már tudni kell a nyelvet. Úgyhogy írtam egy levelet az iskolának, hogy sajnos ez így nem fog menni, valószínűleg félreértés történt, nem jó csoportba tették a férjemet, mert ez nem a kezdő. Azt válaszolták, hogy de-de, ez a kezdő csoport, ennél alapabb nincs. Na ne már. Írtam nekik újra, hogy elnézést, de mi úgy gondoltuk, hogy egy külföldieknek, idegen nyelvként oktatott angolt ugyanúgy fognak majd kezdeni, mint ahogyan ők állnak neki spanyolt vagy franciát tanulni, teljesen az alapoktól, mert ha el tudna olvasni egy levelet és válaszolni tudna a kérdésekre, akkor nem lenne szüksége a tanfolyam segítségére. A következő óráról már úgy jött haza Laci, hogy a magánhangzókat és mássalhangzókat tanulták, és a kiejtésüket... Úgy látom, hatott a levél. :)
Én is újra elkezdtem tanulni, csak én szakmai téren. Már elvégeztem egy kurzust a Sommerset College szervezésében tavaly, idén egy másikra jelentkeztem, most azt csinálom éppen levelezőn, júniusban lesz vége. Itt nagyon erős a felnőttoktatás, gyakorlatilag bármilyen tanfolyamot elvégezhet az ember vagy ingyen, vagy minimális díjazásért cserébe, akár egy teljesen új szakmát is meg lehet tanulni munka mellett. Gondolkodom rajta, hogy én is nekiállok és elkezdek valamit, amihez kedvem van, ha másért nem, akkor hobbiból. Egy teljesen új szakmát, amit szívesen csinálnék. Olyan régóta dolgozok az egészségügyben, hogy nem is jutott volna eszembe semmi mást csinálni itt sem, de mivel ilyen könnyen hozzáférhető bármilyen másik szakma, csábító a gondolat, hogy nekiálljak valami teljesen másnak. Nem tudom, hogy mi lenne az, mert ilyen alaposan nem gondoltam még bele, csak egyre inkább foglalkoztat a gondolat, hogy jó lenne valami más...
Lassan teljesen kitavaszodik, egyre jobb az idő, most már nem nagyon megy tíz fok alá éjjel sem. Határozottan örülünk neki. :))